tisdag 1 september 2009

Närmsta Malmö-omgivningarna utforskade

I eftermiddags efter skolan gick jag en sväng på stan och gjorde mitt bästa för att känna mig som en Malmö-bo. Det lyckades sådär. Jag fick lite norrlandslängtan och fick käka en GI-burgare på Max till lunch. Men idag har vädret (sommaren!) visat sig från sin allra bästa sida med riktig sommarvärme och klarblå himmel, så idag har det varit lite lättare att gilla staden... :)

Man är ju inte så svårflörtad när solen glittrar i vattnet i kanalen...

När jag kom "hem" tog jag den där promenaden som inte blev av igår och utforskade de närmsta omgivningarna. Det blev en rask promenad på 1,5 timme till närmsta park, runt slingan i parken (undrar hur långt det kan vara, hittar ingen information om det nånstans), vidare till närmsta Friskis & Svettis (där jag sett att de har step-pass på onsdagkvällar) för att kolla läget, och hem via en Fitness24Seven-anläggning som ligger alldeles runt hörnet.

Försöker hitta något bra träningsupplägg, men det är lite svårt när jag inte vet var jag kommer att hålla till och hur länge... Men det lutar åt att jag löser någon form av kort på Friskis eftersom det ligger ganska nära mormor & morfars lägenhet, inte är hutlöst dyrt, ger möjlighet att lösa aningen 6-månaders kort eller klippkort - och förstås -erbjuder step!

Det är lite irriterande dock att man måste ha CSN-kort för att få student-rabatt (frågar ni mig borde det räcka med antagningsbesked och kvitto på att kåravgiften är betald), för det tar ju alltid evigheter innan man får det där förbaskade kortet... och jag vill ju börja träna nu. Men vill förstås också ha rabatt. Är man student så är man...

3 kommentarer:

mamma sa...

hur är det nu, när jag studerade för några år sedan kom CSN kortet i oktober, kommer ihåg att jag väntade på det för att kunna visa upp och få rabatt på tågbiljetten upp till norrland

mormor sa...

Slingan i Beijers park brukade vi räkna som 1000m på den tiden jag jobbade på Bulltoftaskolan o eleverna skulle avlägga prov för idrottsmärken.

Prralin sa...

Mormor - Aha, perfekt då vet jag på ett ungefär!