måndag 28 december 2009

Action i området

Jag var precis ute en sväng med bilen och kom först i korsningen ovan och såg att en polisbil stod och spärrade vägen in till Kirseberg. Jag körde vidare på "stora" vägen och lite längre fram stod en polispiket och blinkade. Och när jag svängde runt hörnet in till mig stod ännu en polisbil och blinkade och spärrade en annan väg.

Nyfiken i en strut som jag är tänkte jag att jag saknar att man i Övik får veta allt som händer. Står det en polisbil och blinkar nånstans och man går in på allehanda.se får man garanterat reda på vad som är i görningen. Men det får man ju inte i Malmö. Tänkte jag.

Men jag surfade ändå in på sydsvenskan.se för att kolla läget - och se där, första nyheten berättar om ett rån av en blomsteraffär! Det är ju visserligen inte så kul, men även i storstan kan man alltså få veta vad som händer...

Häromveckan skedde det ett mord i hoodsen och igår var det en bil här utanför som fått bakrutan inslagen. Man kan ju nästan tro att man bor i Rosengård...

Inga kommentarer: