fredag 4 december 2009

Bättre sent än aldrig


Jag har väntat hela veckan (och förra veckan också för den delen...) på att blivande chefen skulle höra av sig om när hon vill att jag ska börja jobba. "Vecka 50" som vi pratade om är ju inte särskilt specifikt. Även om jag räknat med måndag så kan det ju vara kul att veta hur dags jag ska komma och när den eller de som ska introducera mig finns på plats. Men ingen chef har ringt. Det var samma visa när jag försökte få tag på henne när vi skulle komma överens om villkoren för anställningen...

Så imorse ringde jag och pratade in på mobilsvar och meddelade att det vore väldigt bra om hon kunde höra av sig under dagen så att jag innan helgen börjar vet vad jag gäller på måndag. Men hon ringde inte upp så i eftermiddags ringde jag igen men inget svar. Fick till slut ringa nästa cehf, snäppet högre, och efter att även där ha pratat in på mobilsvar ringde han faktiskt upp... Han hade tagit för givet att min närmsta chef gjort klart med mig, "anställningsavtalet är klart iaf och där står måndag, kom tid 8.30 för då kommer jag förbi och skriver på avtalet också".

Om jag ska vara ansvarig för hur servicen mot kunder fungerar på det stället kommer jag att ha en del att påpeka angående servicen till nyanställda också...

Inga kommentarer: