måndag 21 december 2009

Juligt i Malmö

Dan före dan före dan före dopparedan...

Efter jobbet idag tog jag bussen in till stan för att bara gå en sväng och insupa julstämning. :) Snön gör ju förstås sitt till för att skapa julstämning, men det är väldigt fint "pyntat" med ljus och marschaller i stan också. Och det märks att julen närmar sig, för det kryllade av människor med massa påsar och viss julklappspanik i blicken. Därför var det väldigt skönt att inte ha några måsten på to do-listan och alla julklappar färdigköpta!

Jag funderar faktiskt på att ta mig friheten att ta ledigt från jobbet redan imorgon. Det där med att rulla tummarna och bara sitta av tiden utan att ha något att göra är inte min grej - speciellt inte i jultider när jag kan hitta på så mycket roligare saker.

Marschallgran på gågatan, skridskobana (!) på Stortorget, lampa modell större på Lilla Torg och ännu fler marschaller på Gustav Adolfs Torg. Jul i Malmö!

3 kommentarer:

mamma sa...

det låter bra med att ta ledigt i morgon, skinkan är klar så det kan bli julmat i morgonkväll

Kattis sa...

Åh, vad fint och juligt det ser ut. Även gbg bjuder faktiskt på lite julstämning eftersom det är vitt på marken. Det där jobbet får du ta och styra upp efter nyår...

Sara sa...

Åh så fint. Riktigt juligt.... Hoppas det finns kvar även när jag kommer så jag får se!