torsdag 10 december 2009

Somnade gott

Ikväll stod det "tentaplugg" på agendan. Det slutade med att jag somnade över böckerna och sov som en stock i nästan två timmar... Det var skönt, men inte så effektivt. Planen var att försöka jobba bort en del ikväll och resten på lördag och sen kunna ta söndagen (plugg)ledig. Men nu ser det mörkt ut för den planen. Tentan (version 1) ska lämnas in på tisdag och vi (jag och mina två gruppmedlemmar, till vilka jag har lämnat över ansvaret för denna tenta då jag kör på distans) har producerat ungefär noll än så länge.

Sömnigt har det också varit på jobbet i veckan. Jag är inte van vid detta icke-tempo. Det är nästan så jag blir mer stressad över att inte ha något att göra än över att jobba i 190 hela dagarna som jag är van vid...
Idag är första dagen då det "hänt" något och jag har fått vara med på två kundbesök tillsammans med kollegor. En del är rena grekiskan (eftersom jag inte är inne i branschsnacket) men det känns ändå skönt att få vara med i "verkligheten" och lyssna och lära - istället för att bara sitta framför datorn och klicka sig fram och läsa på intranätet. Tiden går ganska långsamt då kan jag meddela...

Inga kommentarer: