fredag 25 december 2009

Tomten kom!

Julafton blev, precis som vanligt, en väldigt trevlig tillställning. Mat, mat, mat, alldeles för mycket mat, en tomte, lite julgodis och midnattsmässa. Ja, ni hörde rätt! Midnattsmässa avslutade julaftonen, väldigt otraditionsenligt. Men när kusinen håller på att konfirmeras och har fått i läxa att besöka kyrkan under julhelgen får man ju passa på att bli en upplevelse rikare. Kyrkan besöker jag annars bara för bröllop, dop och Luciakröning (jag har också besökt kyrkan en massa gånger vid skolavslutningar och vid uppträdande/"konserter" med musikskolan när jag gick i skolan, men det är så länge sen så det nästan är preskriberat nu...). Men nu har jag även upplevt en midnattsmässa, i Vitaby kyrka av alla ställen - och för första gången i mitt liv tagit nattvarden.

Jag tror 2010 kommer bli ett bra år, nu när jag har herren med mig! :)


Tomten hittade till oss i år också som tur var, och massor av julklappar hade han med sig. Den stora på bilden uppe till höger var faktsikt till mig! Vad det var avslöjar jag vid ett senare tillfälle...



Vitaby kyrka by night. "Den heliga natten".

Inga kommentarer: