tisdag 22 december 2009

Vitt vitt vitt

Jag är ganska glad att jag tog mig friheten att inte jobba idag och istället körde österut tidigt i förmiddags. Innan det började snöa. Det blåste rätt så bra redan i förmiddags, men nu snöar det och blåser. Det är lika vitt i luften som på marken och inte överdrivet bra sikt.

Jag befinner mig numera på rätt sida av Skåne, med packning och julklappar och är redo att fira jul oavsett väder och vind. Bara ett litet problem. Att ett bokpaket med julklappsböcker som jag smart nog (trodde jag!) beställt till den adress jag nu befinner mig på har blivit eftersänt (eftersom jag var adresskriven här innan jag flyttade och adressändrade/eftersände till Malmö) och ligger och väntar på mig på posten i Malmö. Men jag har pratat med en väldigt trevlig kvinna på postutlämningsstället i Malmö (jag vet precis vem hon är för hon är utmärkande trevlig för att jobba på en OKQ8-mack!) som har gjort en "fuling" och ska försöka få paketet att gå om till denna adress. Men det beror nog på väder och vind om det hinner fram tills imorgon...

2 kommentarer:

Sara sa...

Inte helt bra sikt där inte. Tur som bara den att du åkte österut innan det började snöa.
Bara hoppas böckerna kommer i morgon nu också.

Keron sa...

God jul på dig med Prralin! =)