måndag 2 november 2009

58 frågor att fördriva tiden med

Perfekt sysselsättning för att skingra tankarna en halvdeppig kväll i soffan... ;)

1. Hur gammal är du om fem år? 33. Är man vuxen då?
2. Vem var den senaste du träffade? Hmm... jag träffade ju lite okänt folk när jag var och handlade idag, men senaste kända människa som jag träffade var nog Sigge igår förmiddag innan jag åkte hem från mamma.
3. Hur lång är du? 165 cm.
4. Vilken var den senaste film du såg? Det var nog den engelska Wallander på tv förra söndagen, om jag inte minns helt fel.
5. Vem ringde du senast? Jag försökte ringa "jobbet" idag, men de ville inte svara. Senaste som jag ringde och som svarade var nog Kattis. Ganska enkelt eftersom hon är typ den enda jag pratar i telefon med.... :)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skickade precis ett sms till en av mina projektmedlemmar i klassen, innehållande diskussion om var vi ska ha vårt nästa möte. Inte så mycket mer spännande än så.
7. Vad är dagens planer? Planer för resterande dag är att gå och lägga mig och sova gott.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad jag vill ha sagt, men oftast blir det sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sedan ett par år tillbaka.
10. När såg du senast din mamma? I lördags.
11. Vilken ögonfärg har du? Blåaktiga.
12. När vaknade du idag? Jag vaknade nog vid halv åtta-tiden första gången, men jag kan inte påstå att jag gick upp då direkt... ;) Är man ledig så är man!
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat en katt? Jodå, jag brukar hitta Fritzen lite här och där. Senast hittade jag honom i min säng. Han tycker det är dags att gå och lägga sig nu.
14. Vilken är din favoritplats? I stugan hos mormor & morfar. Helst när det är jul. Längtar!
15. Vilken plats föredrar du minst? Hos tandläkaren kanske?
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vet faktiskt inte. Men jag hoppas att jag befinner mig någonstans där jag känner mig hemma och till freds med livet och min omgivning.
17. Vad skrämde dig som barn? Att tappa tänder, bland annat.
18. Vem fick dig att skratta senast? Jag tror att Fritzen och småkissarna hos mamma framkallade något skratt i helgen.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, jag har hunnit med några sådana. Typ Carola och Kikki Danielsson...
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Den börjar bli antik nu, över 6 år gammal! Har de ens så lång livslängd?
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med lite kläder.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två när jag sover, och ytterligare fyra "piffkuddar" när det är bäddat.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej, jag tror faktiskt inte det.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota under sommarhalvåret, men strumpor under vinterhalvåret - gärna raggisar.
25. Är du social? Lagom. Jag tycker inte jag är asocial, men jag är inte översocial heller. Jag behöver ganska mycket egentid, att bara vara med mig själv. Även om det är då jag blir deppig, så behöver jag det. Sen uppskattar jag sällskap desto mer. Jag tror jag behöver ha tråkigt för att kunna ha roligt. (?)
26. Vilken är din favoritglass? Kulglassen (Lejonet & Björnen?) i gästhamnen i Övik! Okej, det kanske är mer platsen och omgivningen än själva glassen, men ändå... :)
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jubla!!! Och spara. Och köpa lite nya möbler och kläder. Kanske överge min tjock-tv (jo det är sant, jag har fortfarande en sån...) för en platt sak? Och spara. Och komma på bra saker att bränna pengarna på framöver...
28. Tycker du om kinamat? Jo helt okej, men ingen favorit.
29. Tycker du om kaffe? Nope.
30. Vad dricker du till frukost? Oftast vatten. Jag har inte lärt mig det där med att dricka något varmt på morgonen... eller nån annan gång för den delen.
31. Sover du på någon särskild sida? Jag vrider och vänder på mig hela tiden, men oftast sover jag ändå väldigt gott!
32. Kan du spela poker? Nope.
33. Tycker du om att mysa? Ja!
34. Är du en beroendemänniska? Beror på vad man räknar som beroende. Jag inser nu hur beroende jag varit av sällskapet och de närmsta vännerna i Övik "som alltid är på när det händer något".
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, inte vad jag kommer på.
36. Vill du ha barn? Ja, jag vill ha någon eller några som kan kallas min familj.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, och en gång i tiden var jag ganska bra på tyska. Kanske sitter det kvar nånstans där bak i ryggraden...
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, har knappt ens varit hos farbror doktorn nån gång.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
40. Vad spenderar du mest pengar på? Boende och transport. Jippie!
41. Äger du dyra smycken? Nej.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fruktsallad.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Oj. Bra fråga.
44. Välj ett ärr på din kropp? Välj ett? Jag tror faktiskt inte jag har nåt direkt.
45. Vad har du för ringsignal? What a feeling från Flashdance.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag vet inte om det finns nåt kvar faktiskt. Det har nog mamma koll på i så fall.
47. Flirtar du mycket? Haha, nej.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? I min lägenhet på Rådhusgatan i Övik.
49. Kan du byta olja på bilen? Jag kan väl lära mig iaf. Jag har ju bara haft bil ett par månader än. :)
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har aldrig ens blivit stoppad av polisen!
51. Vilken var den senaste bok du läste? Projektledningsmetodik av Jansson & Ljung.
52. Läser du dagstidningen? Inte just nu. Men om jag har tillgång till tidningen så läser jag den. Man måste ju ha koll på vad som händer.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
54. Dansar du i bilen? Dansar? Jag är mest koncentrerad på att hitta rätt, hamna i rätt fil och på rätt håll på motorvägen. Jag är en lantis för tusan!
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnade på någon radiostation igår, men jag vet inte vilken. Har inte lärt mig vilka stationer det är som gäller i Malmö än.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett försök till kom-ihåg-lapp när jag åkte och handlade.
57. När var du i kyrkan senast? I början på september när Maria och Mattias gifte sig.
58. Vad ska du göra nu? Nanna kudden!

Inga kommentarer: