söndag 22 november 2009

Energi!

De senaste dagarna har jag återfått energin i kroppen - och det är skönt! När man haft låg energinivå väldigt väldigt länge går det nästan inte att föreställa sig hur det känns att ha energi och orka ta tag i saker och ting. Jag har inte riktigt funderat på det förrän idag faktiskt. Inte förrän nu inser jag hur det faktiskt kan kännas. Ikväll kom jag plötsligt på mig själv att efter ha fixat färdigt hemtentan, via länk assisterat och stöttat en klasskompis med hennes tenta, fixat klart med alla julstjärnorna i fönstrena, tvättat, fixat julmust- och pepparkaksmys och monterat ihop en byrå till hallen - fortfarande känna mig pigg. Alert. På G. Energi! Det är helt underbart, snälla låt mig få behålla energin länge framöver!

Jag vet inte vad energin beror på, men jag har blivit av med förkylningen och det envisa bihåleontet. Jag vet inte om det beror på nässprayet eller inte, men jag har varit flitig och använt det två gånger om dagen som jag skulle i alla fall, men nu är det helt borta! (inte nässprayet alltså, utan ontet) Under samma period passade jag på att ta Chi San samtidigt som jag tog nässprayet, för att liksom slå två flugor i en smäll - oavsett orsak så är det jätteskönt! Jag känner mig dessutom positiv igen! I'm on!

Av bara farten gick hemtenteskrivandet som sagt som en dans i fredags. Så bra att jag idag endast har gjort några smärre språkjusteringar. Jag är nöjd med det jag skrivit, men eftersom frågorna som ska besvaras/diskuteras/redogöras för/analyseras är väldigt öppna för tolkning vet jag inte om jag har tolkat det på "rätt" sätt (läs: som lärarna vill ha det). Men det får bära eller brista. Det som talar mest emot är hur jag lyckades skriva hela hemtentan på en dag, när jag i förväg kände mig stressad för att vi bara hade en vecka på oss... Men som sagt, den som lever får se! Nu har jag i alla fall bestämt mig för att det är detta jag kommer lämna in, imorgon blir det en genomläsning med "fräscha ögon", sen är det inlämning som gäller!

3 kommentarer:

Danne H.. sa...

Du är på väg mot Övik, kanske är det därför du spritter av energi.. ;)

Prralin sa...

Haha - Danne H - det tog faktiskt ett tag innan jag fattade! Dags att gå och lägga sig kanske?! :P

ofelia sa...

Härligt! Önskar jag hade lite energi över! Tror jag ska börja advenstpynta här så man får massa ljus och sljusslingor att tända :-)