lördag 21 november 2009

Nya bekantskaper

Gårdagens tjejmiddag hos grannen var riktigt trevlig. Grannen har jag inte "känt" mer än en dryg månad, och hennes vänner har jag aldrig tidigare träffat. Det kändes lite "outside my comfort zone" att gå till denna tillställning, men jag måste öva för att ha möjlighet att lära känna nya människor i en ny stad. Och inte bli för bekväm med min egen ensamma tillvaro.
Och hey, hon hade ju inte bjudit in mig om hon inte velat att jag skulle komma eller hur?! ;)

Grannen är 12 år äldre än mig, och hennes vänner snittade nog runt 10-15 år äldre allihopa. Det märktes på snacket, och det var nästan så att jag ett tag "skämdes för att jag var så ung", om man nu kan säga så. (Men det är ju positivt å andra sidan att känna sig ung, så det är bara att passa på!) Men de var väldigt trevliga, inbjudande och öppna - och nyfikna på hur jag hamnat i Malmö, hur jag fått för mig att flytta upp till Övik, hur jag lyckats få tag på jobb, ja på mig helt enkelt. Och de gjorde sig mycket "besvär" för att förklara alla interna kopplingar i gänget för mig så jag hängde med vad de pratade om, och de tyckte sig ha mycket att visa mig i Malmö.

Den som lever får väl se! En trevlig kväll och ett gäng nya bekantskaper rikare är jag definitivt iaf. :)

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

skoj med nya kontakter. och man behöver ju inte bli bästis med allihopa, om man inte vill det vill säga. och vilken hemsk servicekänsla i matbutiken. jag hade blivit tokig. när jag får dålig service har det ofta hänt att jag gått därifrån utan köp istället. dålig service kan vara det värsta jag vet. ja, så är det nog.

Prralin sa...

Träningsglädje - Precis, jag har också insett att nya bekantskaper faktiskt inte är så dumt. :)

Och ja, uppenbarligen håller jag med dig angående servicen. Att en så simpel sak kan vara så svårt! Jag har också lämnat väldigt många butiker där jag varit "osynlig" eller om personalen har roat sig med att snacka skit istället för att ta hand om sina kunder... Too bad for them!