tisdag 17 november 2009

17 november - kontraster

17 november 2008: En hjälte tackas av efter lång och trogen tjänst, och ett hastigt beslut om pension. Saknad.

17 november 2009: Två hjältar återuppstår från pension respektive ingenmansland. Hjältar som har varit är två av världens absolut bästa hockeyspelare, som har tjänat så mycket pengar på sitt hockeyspelande genom åren att de nu erbjuder sina tjänster för att försöka rädda klubben i sitt hjärta kvar i högsta serien utan att vilja ha någon lön. Plötsligt förstår hela världen vad den uttjatade och stundtals bespottade sloganen The Heart of Hockey egentligen innebär. Modo.


Det känns ganska bra att åka till Ängelholm på lördag och se Rögle-Modo, och sen på tisdag dra norrut till Övik och hinna med fyra hemmamatcher på knappt två veckor!

Jag tycker att det här illustrerar dagen ganska bra. Ett nyhetsbrev i min mailbox från Djurgården Hockey (som jag antagligen får för att jag köpte biljett till Djurgården-Modo tidigare i höstas - för övrigt en match som Foppa hann spela under sina inledande tre "try out-matcher" i början av säsongen). Djurgården annonserar alltså om biljetter för att motståndarlaget (!) har presenterat två nyförvärv. Hur ofta händer det??!

5 kommentarer:

Keron sa...

Shit pommes frites! Tur man får veta nyheterna från dig, för jag har banne mig ingen koll! Måste se till att skaffa lite biljetter till swedbank!

Prralin sa...

Keron - Hur har du lyckats missa dessa news?? :) Men helt rätt, Swedbank is the place to be!

Prralin sa...

Keron - Hur har du lyckats missa dessa news?? :) Men helt rätt, Swedbank is the place to be!

ofelia sa...

Hockey är din grej! ;-)

Hur går det med träningen?

Prralin sa...

Ofelia - Jo det är nog sant, hockey är min grej. :) Träning är inte min grej just nu. Men jag hoppas det kommer bli igen, snart!