måndag 30 november 2009

Service är en konst, som sagt

Jag gillar Rusta. Trots att det är en billighetsaffär tycker jag att de har en hel del schyssta (billiga) grejer, och de brukar ändå hålla en helt okej servicenivå (till skillnad från tex Jysk...). Men idag gjorde de ett undantag.

Jag skulle köpa extralampor till en balkongslinga som jag köpte där förra året (eller om det var förra igen, det spelar mindre roll) och läste på en affisch som hängde ovanför balkongslingorna som informerade om vilka lampor det var som passade till. Bra där, information är ett stort plus! Och precis bredvid fanns ett ställ med massor av olika extralampor till slingor och stakar, och jag kollade igenom detta ställ både en och två och tre gånger utan att finna de lampor som affischen informerade om. Trodde att jag måste vara blind som missar dem, affischen hänger ju precis bredvid, och kollade igenom en gång till. Men nej, jag hittade dem inte.

De kan ju va slut, men för säkerhets skull frågar jag en tjej från personalen. Tjejen promenerar iväg åt ett annat håll och visar mig var just de lamporna finns. Jag tackar, och passar också på att tipsa om att de kanske skulle sätta dit en liten lapp på affischen vid balkongslingorna som meddelar att just dessa lampor inte finns här bredvid och på så vis hjälpa framtida kunder. Men då får jag till svar att nej det kan de inte för just i år så har alla balkongslingorna kommit med andra lampor än de brukar så det är affischen som är fel och de väntar på en ny med rätt budskap.

Ursäkta mig, hur tänkte ni här?! Varför hänga upp en affisch som har fel budskap och uppenbarligen lurar kunder? Trots att tjejen inte alls verkade mottaglig för tips kunde jag inte låta bli att säga att då kanske det vore en bra idé att åtminstone sätta en lapp på affischen så länge så att folk får rätt budskap. Tipset gick inte hem. Och Rusta sjönk en grad i min ranking.

Inga kommentarer: