tisdag 24 november 2009

En månad till julafton

Nu rullar tiden på. Snabbt. (Senast jag var i Övik, vilket känns som i förrgår men i själva verket var drygt 3 månader sen, var det sommar och strandläge - det är det inte nu.) Bara en månad kvar till julafton! En månad? Det är ju liksom ingenting. Men jag älskar julen så mig gör det inget, men jag tycker också att tiden fram till jul är supermysig med allt vad det innebär av adventsstjärnor, julpynt, önskelistor, glöggmys, julklappsshopping, julskyltning, julbak, julbord, allmänt mys osv - så tiden fram till jul får alltså inte gå för snabbt heller, jag måste ju hinna med allt. Och om jag ska göra det så måste jag nog börja med något av allt det där redan under min Öviksvistelse, för jag kommer nämligen inte till södern igen förrän andra advent redan passerat...

Lite snö hade ju inte gjort något heller. Och det är nog större chans för den varan under vistelsen i Övik än i Malmö, även om det just nu är lite för varmt och regnigt för det...

Inga kommentarer: