måndag 3 januari 2011

190 timmars promenad

Ja, ungefär så ser det ut om man sammanfattar 2010 års "träning" enligt Funbeat. Trots att det i princip inte känts som att jag tränat nåt alls under 2010 så hade jag i alla fall skramlat ihop 14.525 minuter - eller ca 242 timmar. Av dessa 242 timmar är dock ca 190 timmar promenader och inget annat (alltså endast drygt 50 timmar till annat, dvs "riktig träning"). Och av dessa promenader är ca 45 100 timmar rena "transportpromenader" till och från jobbet (och då har jag ändå varit sjukskriven drygt 4 månader och därmed inte haft nån anledning att ta mig till jobbet). Ganska bra investerade 45 100 timmar om ni frågar mig, jag skulle ju liksom ändå ta mig dit.

Huruvida promenader ska räknas som träning eller inte tvistar säkert "de lärde" om, men nog är det bättre än ingenting. Målet för det kommande året kanske ändå ska vara att försöka justera fördelningen mellan promenader och "riktig träning" något?!

Update: Såg precis att jag inte börjat registrera "Promenad t/r jobbet" separat förrän i maj, så det är ca 55 ytterligare timmar av promenerandet som är transportpromenader till och från jobbet - dvs ca 100 timmar totalt på året!


Inga kommentarer: