fredag 7 januari 2011

Mina mellandagsrea(jul)fynd

Ja, visserligen shoppade jag ju en ny dator på mellandagsrean, men annars har jag inte varit ute och vässat armbågarna alls. Men jag har haft tur att reafynda fast att det inte varit min avsikt. Jag har spanat på den där fina brickan med lussekatter på Designtorget ganska länge, men tyckte att 199 kr var onödigt mycket för en bricka jag egentligen inte behöver. Jag har ju redan ganska många brickor. Och dem använder jag dessutom i princip aldrig. Jag har mest köpt dem för att de är snygga.

Hursomhelst, jag önskade mig den här brickan av tomten. Men han hittade den tydligen inte. Däremot fick jag några pengar av tomten, och då tänkte jag att jag skulle unna mig den där brickan som jag (uppenbarligen) inte riktigt kunnat släppa. Och när jag kom dit hade jag sån tur att den var sänkt till halva priset!

Igår hade jag bestämt mig för att gå in på Lagerhaus och köpa den där ljuset med pepparkaksdoft som jag sniffat på före jul, eftersom jag både tyckte att det luktade gott och att det var så himla fint med grisarna på. Men jag var för snål att köpa det första gången jag sniffade, men ville ju ha det. Och tro om det inte var 70% rabatt när jag kom dit igår. Så jag köpte två!

Och en liten stund senare när jag var och handlade mat så sålde de ut 200 grams påsar med osaltade "julnötter" för 10 kr. Ja tack, jag tar två. Tur man gillar julen - även när det egentligen är dags att stuva undan densamma. Själv tänker jag dock krama ur det sista ett par dagar till. Eller veckor.

1 kommentar:

Kattis sa...

Jag var nära att köpa brickan men vågade inte då den dök upp på önskelistan. Och man har ju liksom förstått hur viktiga listorna är i er släkt o då komma här som utomstående och "sno" en av grejerna kändes risky....
Va bra att du "fick" den ändå. :)
Kram