lördag 8 januari 2011

Tips på "roligare" fruktsallad?

Jag gillar frukt, och framför allt i fruktsalladform. Jag tycker att frukten gör sig väldigt bra skuren rakt upp och ner i en skål. Men ibland skulle det vara kul att "skoja till det" lite. En något roligare fruktsallad liksom. Igår hade jag middagsbesök och försökte googla fram nåt "roligare" att bjuda på som dessert. Jag hittade en "marinerad fruktsallad" där marinaden bestod av vatten, honung, ingefära och stjärnanis som jag provade. Men den gillade jag inte speciellt. Så det blev fruktsallad au naturel med en klick grädde och hemgjord chokladsås.

Kanske är det någon av er som sitter inne på något bra fruktsalladtips? Jag är idel öra!

3 kommentarer:

Tweety sa...

Hejsan :-) Går du in till mig, så har jag ett recept på fruktsallad, som ligger under menyn recept. Ha en bra lördag. peppkram

Nenny sa...

Ha nötter i den. Hasselnötter eller valnötter tex. Eller varför inte kokos på toppen.
Och använd lätt creme fraish (har aldrig kunnat stava till det...) som du rör ihop med vaniljsocker istället för grädde.
Kram kram

Träningsglädje sa...

jag tycker att traditionell fruktsallad är lite tråkig. hur kul är det med äpple, päron, banan och apelsin liksom?

1. blanda kul frukter. skippa basen liksom. festa till det med blåbär eller hallon eller björnbär och sådant!

2. ha tråkiga frukter men servera kesella vanilj till (eller kesella jordgubb/lime)

3. gör gino!