lördag 8 januari 2011

Årets första träningspass

Igår morse hade jag planerat in ett Ki Balans-pass, men jag kom aldrig iväg. Jag prioriterade att sova ut, städa undan här hemma och förbereda inför kvällen. Och det kändes som en bra prioritering, för en lugn fixa-hemma-dag kändes välbehövlig.

Men idag kom jag iväg på det planerade skivstångspasset på Friskis, och jag fick en Framstegs-kollega med mig. Jag misstänker att träningsvärken kommer att komma på besök imorgon, för även om jag tog det hyfsat lugnt med vikterna så var det ju ett tag sen. Men träningsvärken är välkommen! Jag hoppas den ska få komma på besök ofta framöver. Jag och Framstegs-kollegan ska försöka peppa varandra att komma igång ordentligt nu. Nästa vecka har vi två pass inplanerade (och bokade), så det bådar ju ganska gott.

Dessutom blev det en timmes transportpromenerande för att ta mig till och från Friskis. Skönt med frisk luft även om det är rejält töväder och både slirigt, halt och slaskigt väglag. Men att ta sig fram till fots är nog ändå det minst osäkra sättet för tillfället. Kängorna med gummerad fot kom väl till pass!

Inga kommentarer: