söndag 9 januari 2011

Efter regn kommer solsken

Igår var det regn. Idag är det solsken. I alla fall ute. Själv känner jag mig mer regnig idag. Igår kände jag mig solig och pigg - både när jag kom iväg och tränade, diskade upp här hemma, fixade lite, hjälpte mormor att tvätta och sällskapade med henne resten av kvällen. Men idag är det segt. Jag har inte kommit längre än till morgonrock och soffläge, och känner inte alls för att göra något annat. Typ något vettigt. Sova känns mest lockande.

Men om jag ändå skulle ta mig i kragen och gå till affären och köpa lite ägg och frukt som behövs. Lite solsken och frisk luft kanske gör susen? Och en liten promenad? Oj, vad jobbigt det känns...

Sunshine, sunshine!

1 kommentar:

Nenny sa...

Solsken och frisk luft kan göra underverk. Men ibland är det helt ok att sitta inne i morgonrock och inte göra nåt alls. Det får man lov. ;)
Kram kram