lördag 1 januari 2011

Gott nytt 2011!

Så sent som dagen före nyårsafton hade jag inga planer för nyårsfirandet. Eftersom jag precis tillbringat en vecka på Österlen och inte ens hunnit (läs: orkat) packa upp efter den trippen än hade jag ingen lust att ge mig ut och flänga igen. Så jag hade ställt in mig på en lugn och skön kväll hemma med mitt eget sällskap, och även om jag säkert hade tyckt lite synd om mig själv fram mot tolvslaget att jag satt där ensam så hade jag ändå nästan sett fram emot det lite. Laddat upp med några hyrfilmer och myskläder.

Men så kom det plötsligt ett upprop på Facebook av en gammal vapendragare från högstadiet och gymnasiet som sökte nyårssysselsättning - och vips så hade jag sällskap! Och nog var det lite roligare att i alla fall kamma håret, sätta på sig en klänning och piffa till med lite serpentiner på bordet. Vi lagade (och åt) trerättersmiddag och sen kurade vi upp oss i varsin ände av soffan och såg två filmer; Kommisarie Späck och Bröderna Karlsson. Jag hade förväntat mig att Späck skulle vara både sjuk och dålig, men den var både sjukare och dåligare (ja, jag vet att det heter sämre) än så. Sjukt dålig. Bröderna Karlsson däremot var klart sevärd!

Och sen var det dags för nyårsskål och fyrverkerier - och fyrverkerier såg vi fullt tillräckligt av från mitt balkongfönster så vi behövde inte ens bekymra oss om att gå ut. En riktig mysnyår, fast med sällskap!

1 kommentar:

Keron sa...

Såg väldigt gott ut! vad var det för meny?