måndag 10 januari 2011

Det börjar ju bra...

Jodå så att eh... det börjar ju bra det här. Första rivstartsveckan blev inte alls sockerfri som planerat, utan tvärtom slank det ner en hel massa sockrigt i helgen. Men trots det visade vågen 0,4 kg minus imorse, och det tackar jag för. Och om jag nu ska fokusera på det positiva istället för det negativa så fick jag imorse för mig att prova ett par gamla jeans som jag glömt bort (eftersom jag "inte hade något annat att ta på mig"), och som blivit bortglömda av den tråkiga anledningen att de inte passade. Ja, alltså - var för små. Och idag passade dom! Men det har ju knappast med första rivstartsveckan att göra...

Nåja, nygamla jeans eller inte. Ikväll var ju också veckans första träningspass planerat (och bokat). I förmiddags ringde kompanjonen och sa att hon blivit sjuk och således inte skulle träna. Men det hindrar ju inte mig från träna själv. Fast när jag kom hem efter jobbet fick jag ett sms från grannen som undrade om jag ville dela en bit smörgåstårta med henne ikväll för att fira att hon fyller år idag. Och det kan man ju inte tacka nej till. Alltså, jag vill ju inte ha på mitt samvete att hon sitter ensam hemma på sin födelsedag och blir dissad av sin granne för att hon ska gå och träna. Nej, nån måtta får det vara. Och ska jag vara helt ärlig så hade jag redan bokat av passet innan hon sms:ade...

Men å andra sidan är det ju väldigt trevligt med födelsedagskalasande! :)

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Fokus på det positiva glömmer man lätt...undrar varför det är lättare att ha fokus på allt det negativa?

Grattis till minus!

mamma sa...

vilket fin val du gjorde, klart man ska välja att se till att födelsedagsbarnet fick sällskap, ha de gott resten av veckan

Cecilia sa...

Kul med jeansen; jag kan dessvärre inte säga detsamma. Det är hårda tag nu för att komma i byxorna i garderoben.
Kram och pep!

Kattis sa...

Vilken toppen-granne hon har, hoppas hon förstår att uppskatta det. :)