söndag 16 januari 2011

Nu har julen städats ut ut ut

Idag har julen - något motvilligt - städats ut. Jag hade inte haft något emot att ha kvar den några veckor till, men nånstans finns en liten längtan att "våra till" det där inne också. Jag tror nog att det är tack vare tövädret där ute - och tulpanerna som börjar kika fram i var och varannan butik. Och idag kände jag att jag hade ett litet "ryck" i mig, lika bra att passa på då, för vem vet när det kommer nästa gång. I värsta fall kanske julen hade fått vara än till påska då...

Sista amaryllisblomman får leva vidare i en liten vas  - samma planta har blommat och stått fin ända sen i början på december (eller kanske tom slutet på november?)!
Även om det bär emot att städa undan julen så piggar det i alla fall upp att få plocka fram favoritlampan i sovrummet. Och ute är det nästan gröna gräsmattor igen som ni kan se, efter  flera dagars tö och regn...

Inga kommentarer: