fredag 31 december 2010

Experts stjärnor?

Har ni sett Experts reklamfilm där de hyllar sina "kunniga experter" i skimrande glitter och stjärnblänk? Well, jag stod och väntade på en sådan stjärna ungefär en halvtimme häromdagen när jag var ute för att köpa ny dator. Att de har fullt upp i mellandagarna kan jag förstå och när de är upptagna med andra kunder har jag inga problem att vänta, men när experterna i fråga helt plötsligt går upp i rök och lämnar en infodisk tom dit kön ringlar sig lång då kvittar det hur kunniga de är. Då har jag ingen lust att lägga mina pengar hos dem.

Jag har bojkottat Expert sen jag träffade på den här "stjärnan" för ungefär ett år sen men hade bestämt mig för att ge dem en chans till. Jag är inte den som är den. Fast jag är den som fnissade (ganska högt) inombords när jag såg att den aktuella butiken hade total utförsäljning på grund av att de skulle stänga för nån vecka sen... Synden straffar sig själv.


Och jodå, jag fick en ny dator till slut. Det var ju bara att gå in i butiken bredvid, bli trevligt bemött - och lägga pengarna på bordet. Mina pengar får man faktiskt göra sig förtjänt av.

Inga kommentarer: