tisdag 14 december 2010

Grattis!

Grattis till Gabriella som vann dagens lunch-påsen!

Gabriella hade turen på sin sida i lottningen, och hade dessutom en rolig motivering:
Idag när jag tog bussen till jobbet så såg jag en underbar liten påse som hade varit PERFEKT när jag vareviga dag har med mig min lunchlåda till jobbet! Tänkte att en sån måste jag ha!! Det första jag gjorde när jag kom fram var att googla på dagens lunch och påse, och vart hamnar jag då? Jo, hos dig och din tävling!! Slump eller ödet, vad vet jag, men vill med glädje delta in din tävling. :-)

Vinnaren bjöd dessutom på gårdagens middagstips:

Pasta och kasslergratäng med broccoli

500 g fjärilspasta
en stor bit kassler
mjölk
mjöl
smör
broccoli
salt
peppar
riven ost

Koka pastan, strimla kasslern och gör en bechamelsås med hjälp av mjölk, mjöl och smör. Häll i riven ost i bechamelsåses, smaka av med salt och peppar. Smörj en form. Häll ner den kokta pastan, varvat med finskuren/strimlad kassler och broccoli. Häll hälften av redningen (bechamelsåsen) över, häll i resten av pastan, kasslern och broccolin. Häll till sist det sista av den rivna osten på ovansidan av gratängen. Ställ in i ugnen, 200- 225 grader i ca 25 minuter eller tills gratängen fått en fin färg. Bon appetit!

Inga kommentarer: