söndag 19 december 2010

Debut som köttbullsrullerska

Gårdagen började med att armbågas med (andra) galna julklappsshoppare och att slira runt med bilen på Malmös oplogade vägar - och avslutades med att käka revben och resterna av brysselkålen hos mormor och med att göra debut som köttbullsrullerska.

Jag tror faktiskt aldrig att jag har gjort köttbullar förr, jag har nämligen lite fobi för att ta i köttfärs (av samma anledning som jag inte gillar prickarna i prickig korv). Men jag tycker ju att hemgjorda köttbullar är betydligt mycket godare än färdigköpta till jul, och ni vet vad man säger - vill man ha något gjort får man göra det själv. ;)

Nej då, skämt å sido. Men jag försöker i alla fall dra ett litet strå till julbordsstacken. Det gick förvånansvärt bra och jag stekte köttbullarna i ugnen istället för i stekpanna så det var väldigt smidigt. Jag har dock inte provsmakat dem än, så det återstår väl att se om de är ätbara.

Inga kommentarer: