lördag 4 december 2010

Lucka 4 – Det här åt jag i dag

Jag började dagen med en sen frukost bestående av två knäckemackor med två kokta ägg på + ett extra ägg vid sidan av (hade inte så mycket annat ätbart hemma). Sen bar det av till julmarknad och där provsmakade jag några ostar, några godsaker och en liten klunk glögg. Tillbaka i stan åt jag en (ännu senare) lunch i form av en fransk hotdog på språng. När jag frotterat mig med kungen och lite andra kändisar några timmar åkte jag hem till mormor och blev bjuden på god middag i form av kycklingfiléer fyllda med chevré och soltorkad tomat, ugnsbakade potatisklyftor och sallad. Till Så mycket bättre provade vi ostarna som jag köpte på julmarknaden, tillsammans med lite kex och pepparkakor.

Det började fattigt men slutade smaskigt!

Inga kommentarer: