onsdag 1 december 2010

Lucka 1 - Presentera mig själv

Hej, jag heter Petra. Men i bloggosfären kallas jag för Prralin. Varför gör jag det? Jo, jag behövde ett bättre namn än det min gamla tråkiga blogg hette. Så jag funderade. Och funderade. Och funderade lite till.

”Prralin” var ledigt på blogspot, kändes hyfsat unikt och klingade bra i mina öron. Inte bara för att jag gillar choklad(-praliner), utan även för att när jag var liten så kallade jag mig själv för ”Patrrralin” (ni som vet vad jag heter i efternamn förstår nog hur jag tänkte eller rättare sagt vad jag försökte säga) – Prralin kändes helt enkelt bra. Som jag. Och det känns fortfarande bra. När jag blev Prralin bodde jag i Norrland och dubbel-r:et representerade på så sätt också mitt skånska ursprung. Jag identifierar mig med namnet Prralin helt enkelt.

Mer om Prralin kan du läsa här.

3 kommentarer:

Tweety sa...

Vad fin dekoration, hoppas allt
är bra med dig? Kram

Träningsglädje sa...

kul grej!! jag kör en liknande ikväll. :)

Keron sa...

har du nån lista på vilka ämnen du skrev om?