söndag 19 december 2010

Lucka 19 - Det här får mig att må bra

Om jag hade fått den här frågan för ett halvår sen så hade jag utan att tveka svarat att det som får mig att må riktigt bra är att mysa med Fritzen i soffan och att vara med mormor & morfar. Det känns otroligt sorgligt att båda mina främsta tillflyktsorter har rubbats och att jag inte längre kan svara så.

Men självklart finns det även andra saker som får mig att må bra. Mormor finns i allra högsta grad kvar - och att få vara med henne får mig alltid att må bra! Jag uppskattar också närheten till övrig släkt och familj, och att ha möjlighet till ett spontant besök eller att kunna vara med på tex födelsedagar och andra sammankomster gör mig glad i själen. Men jag har också (väldigt) stort behov av egentid, och en promenad i sällskap av mina tankar får mig också att må bra - eller ett telefonsamtal från en god vän på distans.

1 kommentar:

Keron sa...

Jo, jag var ju och kollade på några lägenheter i helgen och har tackat ja till en, men ropar inte hej förrän kontraktet är påskrivet! Det är på väg norrut nu iaf!