lördag 25 december 2010

Torkade apelsinskivor

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle prova att göra torkade apelsin- (och clementin-) skivor. Det är ju så fint som dekoration, speciellt i jultider, och borde ju inte vara så svårt att göra själv?! Jag googlade och fick tips om att tunna skivor på ett bakplåtspapper och sen torka i ugnen på 50 graders värme ca 2 timmar. Vid det laget var mina apelsiner fortfarande i högsta grad otorkade. Så det fick bli några timmar till och lite högre temperatur. Skam den som ger sig - och snygga blev dem ju till slut!

3 kommentarer:

Sara sa...

Fint!!

Keron sa...

Förstår att du har möjlighet till mycket snöskottning! Det är bra funktionell träning har jag hört :)

mamma sa...

googlade på torkade apelsinskivor och fick upp ditt, ska ge mej på det i morgon