onsdag 15 december 2010

Onsdagspyssel

Vid det här laget har ni kanske förstått att jag och kusinen gillar att pyssla tillsammans. Men ni kanske inte visste (?) att det växer små horn i pannan på oss mellan varven också. Ikväll efter att vi hade klätt granen och julpyntat lite hemma hos mormor så skred vi till verket.

Kusinens pappa, tillika min morbror, har en sak han ogillar väldigt starkt. Brysselkål. Han påstår att han är allergisk mot det, men det är nog mest en mental allergi. Och eftersom alla vet att han hyser väldigt starkt olust för det så är det förstås väldig kul att retas för. Så häromdagen när jag och kusinen satt och googlade brysselkål (av någon underlig anledning...) så fick vi lite idéer.

Så ikväll pysslades det ihop en väldigt tjusig dörrkrans i form av ett hjärta med brysselkål. Jag ser med spänning fram emot rapport från kusinen om hur det hela togs emot där hemma... ;)

3 kommentarer:

mamma sa...

verkligen hemska ni är mot min käre bror, ni har ju inte sett hur hemskt han verkligen tycker det e

Sara sa...

:)
Så fin den blev...

Keron sa...

Haha, vilken rolig idé! Du ska ha ett stort tack för att du försöker hjälpa mig!!