lördag 4 december 2010

Julmarknad på Katrinetorp

Idag var jag på julmarknad på Katrinetorp, i utkanten av Malmö. En julmarknad som åtminstone i egen utsago är "en av södra Sveriges vackraste". Jag har inte varit på så många andra julmarknader här nere i söder, så om det kan jag inte uttala mig - men jag tyckte i alla fall att det var en mycket trevlig julmarknad med många utställare (under tak) av varierad art.

Allt från ostar, korvar, bröd, kakor, choklad, godis till blomsterarrangemang, smycken, halm- och träkonst, dörrkransar, konstkort och massor av andra trevligheter. Vad jag fyndade får ni se vid ett senare tillfälle.

Snön gjorde naturligtvis sitt till för att skapa julstämning (även om det för dagen var nollgradigt och lite lite slaskvarning), och jag rekommenderar varmt ett besök på marknaden (de har öppet imorgon söndag också kl 10-18).

1 kommentar:

mamma sa...

låter roligt att du försöker vara med där det händer och försöker lära känna stan du nu bor i , rätta rakter, ha de gott kramar