torsdag 6 augusti 2009

Äntligen färdigpackat!


Det satt långt inne, men lagom till lunchtid blev vi (jag och flytthjälp Sara) faktiskt klara med packningen!
Blod, svett, tårar och 40 flyttlådor senare. Phu!

40 lådor låter sjukt mycket. Och ja, jag har mycket grejer. Men jag känner ändå att jag måste försvara mig. Jag har slängt en del. Faktiskt.
Fattar ni hur många fler lådor det blir när man måste packa allt i lådor, och inte bara kan "slänga in en del i bilen" och köra några vändor?!

Gissa tex hur många lådor som går åt till kläder, skor, galgar (en låda bara galgar), sängkläder, kuddar, filtar, överkast, lampor (stor lampskärm = en låda, en stor lampskärm till = en låda till...), delar till isärskruvade möbler, pallar, mikrovågsugn, städskåpet (dammsugare = en låda, mopphink = en låda), kattgrejer (katt-toa med lock = en låda, isärskruvad klösträd = en låda) und so weiter... Fritz är åtminstone skyldig till minst två lådor. ;P

Några vändor till återvinningen med papper, plast, glas (här kom blodet in i bilden...) och två billaster med grejer till en second hand-butik
- och sen var vi värda en eftermiddag på beachen!!


Nu inväntar jag flyttgubbarna som kommer och hämtar "skiten" på söndag, så nu är det semester några dagar innan nästa roliga projekt börjar; flyttstädning! Jippie!


Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

mamma sa...

ni har verkligen varit duktiga, just det när man flyttar annars så massor bara in i bilen och kör en sväng, ser frameot att ta emot lasset på onsdag eller ja i alla fall morfar gör det

Sara sa...

Det är inte konstigt det blir så många lådor nä när man ska ner med allt man äger i dem.
O nog var vi värda en em på beachen, dock blev det ju molnigt efter ett tag.
Skönt med några lediga dagar nu.

Cornelia sa...

Härligt jobbat. Lycka till vidare. Nu flyttar vi också det sista så jag kommer att vara lite offline ett tag :-)
Kram och pepp

Otilia sa...

otroligt va mkt grejor man har... när vi flyttade så rymdes det inte ens i flyttbilen som flyttfitrman hade (lastbil asså...), så de boka in en till....

Prralin sa...

Mamma - Jo det blir ju en jäkla massa lådor när ALLT ska förpackas i lådor. Men det blir rätt organiserat och snyggt också. :)
Jag har fortfarande inte fått nån tid varkens för söndag eller onsdag, så jag håller tummarna för att de verkligen dyker upp.

Sara - Japp, och tack för hjälpen!

Cornelia - Tack, och lycka till själv med flytten (och allt annat också för den delen)!

Otilia - Oj då, då kanske man ligger i lä? Eller var det en liten lastbil? :)