tisdag 11 augusti 2009

Body pump, hårfix och bye bye lägenheten

Idag har jag hunnit med massor, om jag får säga det själv. Och det får jag ju, eftersom det här är min blogg och ingen annans. :)


- Klippning, imorse åkte några centimeter av barret av sen jag kommit på att jag inte klippt mig sen före påsk (då "min frissa" gick på mammaledighet). Och mitt hår behöver klippa sig oftare än så. Oj, nu går det helt plötsligt att kamma sig igen! :)

- Arbetsförmedlingen, varit där och kompletterat med intyg från studier och arbeten som jag inte hade med mig förra gången. Nu får jag klara mig själv fram tills januari, tack tack jag behöver nog inga arbetsförmedlingsåtgärder just nu.

- CSN, kompletterat med examensbevis från Turismakademien (ja det tog ju säkert minst 15 minuter att gå till (fd) jobbet, låna kopiatorn, ta en kopia, stoppa i ett kuvert och skicka in - men ändå, det känns bra att få bocka av lite saker på to do-listan!)

- Fått lägenheten besiktigad och med sorg i hjärtat lämnat ifrån mig nycklarna till min fina fina lägenhet med den fina fina balkongen och den fina fina utsikten. Till och med bovärden, som skötte besiktningen, gick ut på balkongen och tog ett djupt andetag och sa att "det här är nog bästa balkongen i dessa husen!". Men att lämna lägenheten ingår ju i projekt framtiden...

- Pluggat marknadsföring lite grann.

- Fast sen var jag tvungen att ta en power nap, det kostar på att vara såhär effektiv. Jag har ju för tusan semester! (eller är arbetslös, det beror på hur man väljer att se på saken...)

- Tränat body pump 60 min. En gång är ingen gång, två gånger är en vana brukar man väl säga. Då måste jag ju ha fått in träningsvanan nu efter två dagar på raken!
Pumpandet gick bättre idag än sist, nu kunde jag tom hålla mig på benen under axel-låten. :) Fast om jag ska vara helt ärlig så skakade vänsterbenet så jag knappt kunde stå på det, utfallen gjorde tydligen susen... och på väg hem kunde jag knappt hålla ner kopplingen på bilen av allt skak. Shaky shaky!

- Fått rapporter om att mitt bohag anlänt sin destination i Skåne!

- Nu sitter jag med en toning i håret och dricker jordgubbssmoothie. Mums!

1 kommentar:

Sara sa...

Oj vad du hunnit med mycket.
Kan du ta det lite lugnare i morgon och bara andas in den underbara Öviksluften! ;)

Ja den balkongen o den utsikten - den slår allt i stort sett!! Tråkigt som sjutton o inte komma tillbaka dit. Men livet går vidare...

Kanon att body pumpen gick bättre denna gång med. Synd bara vi inte kom oss iväg på kvällspromenad ikväll, attans regn.

Kram vännen min