fredag 28 augusti 2009

Het på marknaden

Idag har jag varit het på marknaden måste jag säga. Åtminstone under en liten stund i förmiddags. 15 minutes of fame...?

Först ringde telefonen och erbjöd mig en jobbintervju i Malmö på måndag. Ja egentligen så var det ju en kille från ett hotell i Malmö som ringde, han hade sett min ansökan som jag skickade in i förrgår. Jag trodde inte den skulle göra succé eftersom den knåpades ihop på kvällen sista ansökningsdagen...
Jag vet egentligen inte riktigt om det är ett jobb som jag är intresserad av, eller om jag är intressant för dem för den delen - men det kan man ju försöka ta reda på på måndag.

Någon som har erfarenhet från en tjänst som receptionschef på hotell (eller känner någon som har det), i så fall lyssnar jag mer än gärna på åsikter och tankar...?
Eller någon som har inside erfarenhet av nån större hotellkedja (typ Scandic, utan att nämna några namn...)...?

Tio minuter senare ringde telefonen igen och denna gång blev jag erbjuden ett vikariat som resesäljare för ett par månader framöver, start asap och sen flexibelt hur länge jag själv vill och kan jobba egentligen. Det var en fd kollega i Hässleholm som behövde hjälp.
Jag är smickrad över att de tänker på mig, men det finns två men:
1) Jag vill helst prova nåt annat att resebranschen ett tag nu. 2) Hässleholm? Hmm... Inte riktigt mina hoods. Tror aldrig jag varit där mer än åkt förbi?

När jag sen kollade min mail hade jag dessutom fått ett mail med erbjudande om visning av lägenhet i Malmö. Jag vet inte om den är intressant (rätt dyr och utan balkong), men med tanke på bostadssituationen får man ju anmäla sig på allt som ev kan tänkas intressant, och det här är den första jag blivit erbjuden visning på... så man måste ju åtminstone gå dit och titta.

Jag kanske borde köpt en lott idag?

4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

ja köp en lott!!! :-)

Anonym sa...

Köpte du ngn lott? :-)

KUl att det händer lite saker!
Hur mår du? Är det förkylning på G eller?

Lina sa...

Personligen skyr jag Scandic som pesten och vägrar ha med dem att göra efter att ha jobba som städerska där en sommar. Fruktansvärt. Man ska städa på tid (nu förstår jag gott och väl att tid är pengar och de inte vill att man ska "gå och dra" men tro mig, det skulle jag aldrig göra) och varje rum får ta tio minuter plus fem minuter för varje (använd) säng. Det går bra om det är typ en affärsman som haft rummet för de stökar inte ner, men när det är småbarnsfamiljer med grejer överallt - OMÖJLIGT! Fysiskt omöjligt. Det tar några minuter till, och då får man skäll.
Aldrig mera Scandic, aldrig någonsin!

Cornelia sa...

Verkligen, din turdag! Hoppas att det går din väg vidare också :-)