söndag 23 augusti 2009

Möhippa!

Igår var det dags för möhippa för Maria som gifter sig om två veckor. Det blev en väldigt rolig dag, och kul att få träffa några av de andra tjejerna som också ska på bröllopet.
Vi gick ut hårt på morgonen och hämtade upp den blivande bruden redan vid 7.30.

Packning, transport till Malmö för mys- och champagnefrukost, och start på dagens husmorstest. Bla luktsinne för identifiering av kryddor, virkkunskap och förmåga att sy i knappar och knyta slips testades.


Dagens aktiviteter fortsatte med femkamp på Laserdome. Sumobrottning, gladiatorfight, prickskytte, "hinderbana" utan att bryta laserstrålar och boxning med jättehandskar i hoppborg stod på schemat. Laserstålarna var helt oväntat roligast! Därefter kom prickskyttet, mest eftersom att det var min grej, lite skyttetakter sitter allt kvar... :)
Och ännu mer oväntat än laserstrålarna var att jag kom på andraplats totalt- och fick medalj! :)

Efter lite relax, bastu, dusch och fix fortsatte eftermiddagen med lite mer civiliserade aktiviteter. Sminkning på Make Up Store. Vilken brud!


Avslutning på husmorstestet med bla smaktest för identifiering av diverse drycker, broderande av nya initialerna samt en massa kluriga frågor. Hur var det nu med mördegen? Eller sockerkakan? Eller styckningsdelarna på nöt?
Kvällen avslutades med god middag och sen var vi faktiskt allihopa väldigt nöjda redan vid 23-tiden. Då hade vi ju trots allt varit igång i drygt 15 timmar...

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilken mysig möhippa. Helt i min smak!

Sara sa...

Vilken trevlig möhippa ni hade!! Kul kul.

Prralin sa...

Ja det var väldigt trevligt, förstår inte vad det är för vänner de stackars brudar har som blir utsatta för både det ena och det andra på sina möhippor... nej, göra nåt trevligt tillsammans är mer min grej. Så ni vet, när jag ska gifta mig alltså. :)