onsdag 26 augusti 2009

En bättre dag

Idag kommer bli en bättre dag. Jag ska se till att det blir en bättre dag. Hade sett fram emot att få vara ensam hemma för en gångs skull och bara vara med mig själv, men så blev det inte...

Började dagen med en halvtimmes promenad till "byn" för att posta ett brev (till Unionens Inkomstförsäkring för att ansöka om pengarna som jag genom just inkomstförsäkringen betalat för att få vid arbetslöshet, hmm no further comments needed...) i närmsta brevlåda. Synd att det inte finns en affär där också, hade varit en lämplig promenad för att handla lite då och då. Men nu är det en dryg mil till närmsta affär, och det känns lite i häftigaste laget för att promenera fram och tillbaka...

För att slippa sötsug och attacker av ät-behov så har jag nu laddat med en rejäl frukost bestående av två stekta ägg, 4 skivor stekt bacon, två skivor kassler, en orange paprika, en klick creme bonjour ost med smak av soltorkad tomat och "skalken" av en brieost. Om jag inte står mig på detta ett bra tag så vet jag inte vad det är för fel på mig...

Planen är att senare under dagen komma ut på en joggingtur också.

Inga kommentarer: