fredag 14 augusti 2009

Ont ska med ont fördrivas

Hörnsjön part II

Imorse gjorde gårdagen sig påmind i benen. Stumma ben efter body pumpen, och träningsvärkande ljumskar efter joggingen. Dessutom en blåsa på foten som gjorde ont. (införskaffat bättre sockar idag - check!)Kursiv

Men det är väl så att ont ska med ont fördrivas?
Så i förmiddags blev det en repris på gårdagens jogging/promenad. Samma runda, samma upplägg, dvs 3 varv runt sjön varvat gåing/jogging/gåing/jogging/gåing/jogging osv. Men oj så mycket tyngre idag. Det slutade dock på ungefär samma tid som igår, ca 48 minuter.


Underbar miljö och skönt underlag av flis.


Utsikt över Foppas golfbana (bilden längst ner till vänster) där just nu tävlingen Pensum Invitational by Peter Forsberg pågår, så om man zoomar in bilden riktigt ordentligt kan man säkert se en och annan kändis stå och svinga golfklubban.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Det ser så skönt ut att vara ute och springa, men det är inget för mig. Ö-vik är iallfall himla vackert...Längtar norrut igen! :-)

Prralin sa...

Ofelia - Nej, det är inget för mig heller egentligen... man jag ska ge det ett litet försök iaf.
Håller med dig, Övik är sjukt vackert och jag fattar inte varför jag fått för mig att jag ska flytta härifrån?!?!

Sara sa...

Lite sent o ångra sig just nu kanske tyvärr... Men vackra Övik står kvar o vänta på dig när du känner för o återvända. Jag lovar!!!