tisdag 18 augusti 2009

Efter hjärnträning kommer benträning

Hörnsjön part III

Efter att ha tränat hjärncellerna i princip hela söndagen (pluggning inför slutprovet i marknadsföringen) så var det dags för benen och hjärtat att få sig en omgång igår efter avklarat prov (vilket för övrigt bjöd på väldigt bra högerhandsträning - när skrev man senast 9 blad/17 sidor handskriven text? Provet gick ganska bra, men det hade gått ännu bättre om jag haft en dator till hands och orkat skriva allt jag ville ha sagt...).

Hörnsjön part III bjöd på samma upplägg som tidigare; 3 varv runt sjön med blandad kompott gåing/jogging/gåing/jogging osv... Det kändes tungt och jag fick dessutom håll redan under första varvet, men jag försökte kapa några meter på gåing-sträckorna och "spurtade" (kanske inte riktigt som Usain Bolt, men nästan...) dessutom hela vägen in i mål och tog nedvarvningen efteråt - och det resulterade i 4 minuter snabbare än förra gången.

Idag har jag varit på mitt fd jobb och assisterat mina fd kollegors nya chef lite, och nu i eftermiddag hade jag tänkt body pump:a, men jag känner att jag nog får ut mer av att bara ta det lugnt och relaxa i soffan. Det är en sån dag. Imorgon är sista dan i Övik och då vankas det utflykt, picknick och umgänge... :)


Varning för svag is vid Hörnsjön. Jag vet inte om denna skylt har något att göra med det faktum att Modo-spelarna brukar försäsongsträna löpning här under sommaren...? Hockeyspelare är ju inte alltid kända för att vara "smartast i stan" så de kanske behöver en liten påminnelse om att det är joggingdojjorna, och inte skridskorna, som ska användas här.

2 kommentarer:

Ofelia sa...

Härligt ! Du har kommit i gång bra med träningen!! :-) Det går lite tyngre för mig. Det har typiskt nog gått super hela sommaren, så jag fattar inte rikigt vad som är på G...Dålig tajming är det iallafall

Prralin sa...

Ofelia - Ja det känns riktigt bra just nu faktiskt! Jag hoppas det håller i sig även nu när jag kommit ner till Skåne utan rutiner, gymkort eller något eget bo... Hoppas du bara har en tillfällig svacka och taggar upp snart igen. Det är tungt när man får jobba i uppförsbacke...