fredag 21 augusti 2009

Det går att jogga i Skåne också

Då var joggingpremiären i Skåne också avklarad. Tog "lilla rundan" på grusvägarna utanför Onslunda, och det kändes faktiskt ganska bra. Körde samma taktik som tidigare, dvs varvade gåing/jogging/gåing/jogging osv. Det kändes lite "lättare" att springa, trots att underlaget är sämre här. Joggingavsnitten blev längre "än vanligt" och ja, det kändes bra helt enkelt.

Jag var ute ca 40 min, och när jag kom hem och mätte upp rundan på Funbeat så blev jag faktiskt lite förvånad över att den var så lång som 4.7 km. Men det är ju en alldeles lagom runda att försöka komma igång på, sen finns det en längre på drygt 7 km också som jag får försöka ge mig på innan Lidingö Tjej-lopp...

Fan, jag tror att jag är på gång! :)

Tyvärr har vi lite olika matvanor här då de äter flera timmar senare än vad jag brukar göra för att må bra, men nu har jag precis fått lite mat i mig. Nu väntar lite rester från gårdagens färdkost; ett glas Pepsi Max och en ruta mörk choklad.

Och soffläge med friidrott på tv - inte att förglömma. :)

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Jo himla bra jobbat, jag blir riktigt peppad inför min nystart. You go girl.
Kram och pepp

Sara sa...

Perfekt att det även gick o joggga i skåne...

mamma sa...

då får du ju hjälpa oss att äta tidigare, inte lätt att få allt gjort i tid på kvällarna

Träningsglädje sa...

fan, jag tror också att du är på gång!