tisdag 4 augusti 2009

Var blev formchecken av?

Ja var blev formchecken av egentligen? Det undrar jag också. Den bara försvann, precis som dagarna. Jag tror den tog sommarlov helt enkelt. Och just nu befinner inte jag mig på samma breddgrader som vågen, så den får sommarvila ett tag till. Men bara för att formen inte checkas så innebär det ju inte att den behöver bli sämre, eller hur?

Om drygt 4 veckor ska jag på bröllop, och då hade jag tänkt ha den här klänningen på mig. Det saknas lite (eller rättare sagt, det är lite för mycket...) för att dragkedjan ska gå hela vägen upp.
Vi kan kalla det "formcheck a la klänning". Fixar jag det?

PS. Är det en klänning som godkänns för bröllop förresten? Det är ju femtielva regler som ska följas på ett bröllop om man ska va noga, men jag tänkte mest följa regeln "nåt du trivs i och får på dig"...

5 kommentarer:

mormor sa...

Tycker att det låter som en bra princip. Den är ju dessutom snygg, så nu gäller det bara dragkedjebantning.

Cecilia sa...

Mycket snygg klänning! Och "formcheck a la klänning" är ju mycket bättre än ett specifikt kilo mål.
Kram och pepp!

Prralin sa...

Mormor - Japp, dragkedjebantning it is!

Cecilia - Tack!

Sara sa...

Kom igen, det klarar du!!

otilia sa...

Jajjemensan, klart du klarar det!! :-)