onsdag 26 augusti 2009

Lite bättre

Det blev i alla fall en lite bättre dag idag. Frukosten stod jag mig på både länge och väl, faktiskt ända till kl 17. Kanske inte helt optimalt, men jag var inte hungrig förrän då... (och hade inte heller nån lust att göra nåt ätbart)

(Men faktum är att min frukost brukar se ut ungefär som idag, så varför jag stod mig så länge just idag vet jag faktiskt inte... det är nåt som inte känns helt hundra i kroppen, men kan inte sätta fingret på det än. Jag är allmänt trött och seg, trots att jag sov länge imorse, tupplurade en timme i förmiddags och vilade i eftermiddags. Och har fått både frisk luft och motion.)

Jag kom mig i alla fall ut på en jogging/promenad-runda i eftermiddags också, och jag rationaliserade faktiskt bort hela 4 (av 6) gå-pauser och gick därmed bara två gånger under dagens runda. Det är nästan så att man snart kan kalla det för bara "jogging" istället för jogging/promenad. :)
Dock så hade detta ingen märkbar effekt på tiden, så jag kan ju inte påstå att det var speciellt effektivt för tidsperspektivet, men förhoppningsvis för konditionen... så småningom.

Imorgon blir nog en ännu bättre dag...

1 kommentar:

Ofelia sa...

Kul att du anmälde dig till Loppet! Funderar också på en utmaning, men springa blir det definitivt inte. Måste klura lite.

Jag känner mig piggare än förra veckan men är inte 100%. Har en intensiv period på jobbet då jag håller på att få lite nya arbetsuppgifter , men så snart det är över ska jag ta mig tid att testa allergier. Mina blogginlägg känns lite torftiga...men tiden räcker inte riktigt till till ngt annat. Hoppas på att vara lite mer fyllig framöver :-)

heja, nu fortsätter vi köra på"!