måndag 3 augusti 2009

Sommarträning

Nån som kommer ihåg att jag köpte ett sommarträningskort för ett tag sedan? Nej, inte jag heller...

Men imorse ringde minsann väckarklockan och kl 9.20 var jag på gymmet redo för ett body pump-pass. Jag vet inte hur man ska tolka det när både receptionisten och instruktören hälsar överdrivet glatt "heeej!" (underförstått det var länge sen), men det måste ju innebära att man en gång i tiden varit ganska flitig där så att de lärt känna och börjat sakna en... :)

Träningen gick bra, men det kändes ju att det var ett tag sen. Hela kroppen skakade, och gör så fortfarande. Näst sista låten, axlar, började det flimra för ögonen och jag fick efter ett par försök att hålla mig på benen ge upp och lägga mig ner.

Varför kan jag inte träna på morgonen/förmiddagen utan att få svimkänningar, trots jag klivit upp i god tid och ätit rejäl frukost? Några tips?

Nu väntar en dag på stranden, med en god bok i solen!

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Men du kom ju iväg, stor respekt! Jag är inte heller någon morgonträningsmänniska, har nästan gett upp alla försök att bli en också.
När bär det av till Skåne för gott? Känner så igen mig när jag flyttade, efter 11år i Uppsala, hem till Skåne igen.

Prralin sa...

Cecilia - Ja man får ju börja nånstans, det är bara att inse...
Mitt flyttlass går nu på söndag, men själv kommer jag ett par veckor senare. Så i slutet på aug blir jag skåning på heltid igen. Jag kommer troligen plugga Projektledning i Malmö en termin, och sen får vi väl se vad som händer...

Cornelia sa...

Hej på dig, vad har du för problem med mobilbloggningen? Jag kan bara mobilblogga med bild. Vilken operatör har du???

Nenny sa...

Jag kan inte minnas mig att jag gjorde ändringar på bildstorleken. Kolla storleken på bilderna i telefonen. Den kanske är inställd på små bilder där.
Annars vet jag tyvärr inte.
Kram

Prralin sa...

Cornelia - Jo det är en bild som jag vill skicka till bloggen, märkligt för första gången jag provade blev det en stor bild men sen dess har det blivit små bilder... har inte ändrat nåt vad jag kan minnas. Jaja, får väl forska vidare... tack iaf. :)

Nenny - Nej det borde ju va så enkelt. Men det verkar inte va det för mig. Jag får forska vidare helt enkelt. Tack till dig också iaf. :)