måndag 31 augusti 2009

Trött tröttare tröttast

Fritzen och jag befinner oss sen igår kväll i Malmö, i mormor och morfars lägenhet. Vi ser fram emot att få några dagar för oss själva, det är lustigt för även om jag aldrig skulle slänga saker omkring mig och ha det allmänt stökigt hemma hos mig själv (iaf inte njuta av det...) så är det väldigt befriande att kunna sprida ut sina grejer utan att det stör någon annan!

I helgen blev renoveringen av ovanvåningen hos mamma klar så jag har äntligen fått flytta upp mina grejer och göra mig lite hemmastadd i ett hörn där uppe. Men nu börjar renoveringen av (enda) badrummet och nedervåningen, så jag ska försöka hålla mig borta från kaoset ett tag och har därför flytt västerut...

Idag har jag och Mimmi (som inte ska läsa samma kurser, men som båda börjar plugga imorgon) dragit runt några timmar i stan och lokaliserat högskolans (utspridda) lokaler och hittat var vi ska infinna oss imorgon kl 10.00. Jag kommer att hålla till nere i Västra Hamnen. Det känns nervöst. Inte att det är Västra Hamnen alltså, men att börja plugga... Hur gör man första dagen?! Fast att jag har pluggat 4,5 år innan så känns det plötsligt som att jag inte har pluggat "på riktigt" tidigare, jag har ju bara gått på mindre skolor... Men nu ska jag hålla till i en hörsal (och inte en lärosal), det tyder ju på att vi ska vara många och inte "en klass". Iiiiihhh.

I förmiddags försökte jag förbereda mig för jobbintervjun så gott jag kunde, och jag tyckte att intervjun gick rätt så bra. Emellanåt så kändes det som att jag svamlade en massa, men jag tror att jag fick sagt ungefär vad jag ville. Det kan nog vara ett ganska intressant jobb, men inte drömjobbet. Om en vecka ungefär får jag veta om jag går vidare, och ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte vad jag hoppas på... Jag tar problemet när (om) det kommer helt enkelt.

Precis när jag var på väg till intervjun i eftermiddags så ringde mobilen och jag fick plötsligt en jobbintervju till bokad. På fredag. På ett annat jobb. Som jag inte vet så mycket om. Mer än att det är "utanför branschen", och det är ju egentligen dit jag försöker komma, så det kan ju vara intressant bara av den anledningen...

Det är mycket som snurrar i huvudet nu. Studier, jobb, bostad, renoveringar, Fritz... Jag är helt slut och vill bara ligga på soffan. Därför har jag gjort det ikväll. Fast jag i förmiddags i bussen på väg in till stan planerade för en kvällspromenad för att lära känna omgivningarna lite bättre. Men det får bli en annan dag. För imorgon lär jag ju vara mycket piggare efter en hel dag i skolan...

2 kommentarer:

mamma sa...

det låter gott , ta det lugnt lite ni när ni får vara ensamma kan nog bli lite mycket här och då passar det ju bra med några dagar då och då o malmö, lycka till i morgon, kram

Nenny sa...

Oj. Nu händer allt på en gång. Ketchupeffekten... =)
Lycka till med allt!!
Kram