tisdag 25 augusti 2009

Tappat gnistan

Idag har jag tappat gnistan. Jag som var så på gång för bara några dagar sen...

Det känns bara... blää. Trött, seg, less, gnällig. Känner mig förvirrad och rotlös. Undrar var jag ska kunna känna mig hemma. Har ätit dåligt ett par dagar och gjorde igår misstaget att äta grillad korv med (vitt) bröd som serverades till middag, jag misstänker det vita brödet starkt för att ha triggat igång ett sockersug och allmän sörja i hjärnkontoret.
Igår tog jag mig i kragen och kom ut på en promenad trots allt, men idag orkar jag inte lyfta arslet ur soffan.

Men det är nog bara en tillfällig dipp. Som tur är så serveras det redan imorgon en alldeles färsk dag med nya möjligheter. Imorgon ska jag koncentrera mig på mig själv. Ingen eller inget annat.

4 kommentarer:

Sara sa...

Sånna dagar har man ibland. Du ska se att det känns bättre i morgon.
Kramen

Träningsglädje sa...

bra inställning: imorgon är en annan dag med nya möjligheter. då kommer du igen. man kan inte alltid vara på topp!

Ofelia sa...

Det är en stor omställnig att flytta! Bra att du tar lite tid för dig själv och kommer i kapp! Mitt tips är att fokusera på målet, sov bra var ute i friska luften!

Prralin sa...

Tack för peppet, det känns lite bättre idag.