lördag 11 augusti 2007

Att (inte) känna glädje

Plats: Vid datorn.
Sysselsättning: Leker med bilder i datorn.
Väder: Det blir mörkt nuförtiden!
Humör: Lite småtrött, annars ok.
Gjort: Gått en sväng på stan, köpt tvålpumpen, varit på arenan för Modos (officiella) ispremiär hela eftermiddagen, lagat mat, varit hos T ikväll.
Planer: Sova...
Konstaterande: Det kan bli en rolig(are) hockeyhöst.
Bäst idag: He's back.
Sämst idag: Insikten om att inte känna glädje.

Idag har Modo gått på is. #9 är tillbaka i stan. Ispremiären "firades" med en internmatch kryddad med några proffs tex Foppa himself. En flagga för SM-guldet 2007 åkte också upp i taket.

Det är en märklig känsla när saker som man vet i vanliga fall gör en glad, när de inte lyckas nå ända fram. Att sitta och titta på/göra/lyssna på/whatever något som borde framkalla en glad eller lycklig känsla, men så händer det inget. Man ler för sakens (läs: omgivningens) skull men det når inte dit det ska för att kännas på riktigt. Det är lite läskigt faktiskt...
Det har varit så länge nu, jag saknar det...

Det gör sig påmint dagligen i alla möjliga och omöjliga situationer, man kan ju tro att man bara inte är glad av naturen, men allvarligt - nog borde jag vid detta laget ha känt ett litet uns av glädje eller lycka över SM-guldet iaf?!
Jag trodde att en liten känsla av detta kanske skulle infinna sig idag, men icke...


2 kommentarer:

Engma sa...

Jag såg ett program på tv igår om depression. Är du säker på att du inte lider av mild depression? Du kanske ska kolla upp det lite? Jag blir orolig för dig när jag läser i din blogg... Ett alternativ är ju att ge upp direkt nu och flytta tillbaka till Skåne och se om det hjälper. För jag ser inte varför du ska "kämpa" dig kvar i Övik. Hellre fattig och lycklig än att jobba kvar där du inte mår bra... Kramar från Malin

mamma sa...

hej dottern min, din kompis har rätt, skulle inte tro att du klarat dej undan, gör något åt dej så hoppas jag glädjen kommer för pss alla såsmåningom, kramar