måndag 27 augusti 2007

Ny vecka nya möjligheter!

Jag antar utmaningen som vågen gav mig imorse, nu blir det en hårddragen kostvecka! (även om viktuppgången kanske är "naturlig" o pga vatten o diverse grejs i kroppen - jag tänker utmana!)

Det är lustigt hur man (läs: jag) funkar egentligen. På söndagen sitter man hemma o det känns pest att behöva gå till jobbet igen, det känns verkligen som att man aldrig mer kan tycka att det är kul. Men sen kommer måndagen o så är det faktiskt ganska roligt att jobba trots allt. Trots att det är full rulle o man är kort om folk o man får massa konstiga frågor o uppdrag - det är en kick när man lyckas lösa det!
Dock ska det bli skönt under veckans lopp att faktiskt avsluta en del projekt som känts som evighetslånga, det tar mycket energi när det ligger en hög oavslutade grejer bredvid en...

Veckans träningsrivstart blev 60 min spinning. Men jag måste säga att jag känner mig inte riktigt hundra i kroppen. Imorse kändes det som att mina armar vägde ungefär 100 kilo, träningsvärken från Forzan i lördags har inte släppt... men under dagen så har det ändå blivit bättre, men då har istället en liten "axelklickning" gjort sig påmind. Jag misstänkte ju att mina axlar inte skulle gilla forzan speciellt mycket, o fram tills nu så har den där lilla klickningen nog varit väl inbäddad i träningsvärken så att jag inte har känt den. Nu är jag lite orolig för om jag ska fixa powerstriken imorgon, eller rättare sagt om jag ska vara korkad nog att ge mig på den bara för att jag vill eller om jag faktiskt ska lyssna på kroppen o vila axeln...
Dessutom började ena knäet strejka lite på spinningen idag, det knakar varje gång man trampar runt. Det gör inte direkt ont men det är obehagligt. Samma syndrom som i axeln ungefär. När jag tränar axlarna i axelpress (eller vad det heter - det händer iofs inte speciellt ofta eftersom styrketräning inte är min favoritgren) så knakar det så att grannen i maskinen bredvid hör varje gång jag pressar...

Det får bli morgondagens problem att känna efter om jag ska chansa på powerstrike eller om jag ska ta en rask promenad på kvällskvisten... Fortsätter det regna såhär som det gjort hela dan idag känns kanske inte det sistnämnda så jättelockande, men den som lever får se!

Nu ska jag lägga mig i soffan o kolla på friidrott o njuta i min fleecemorgonrock o fårskinnstofflor - det finns iaf nåt positivt med att det börjar bli höst! :)

Dagens motion: 60 min spinning

Dagens matsedel:
Frukost: Fil med müsli, grovmacka med keso och makrill.
Lunch: Thailändsk fiskpytt med råris, ett litet äpple.
Mellis: 2 fullkornsskorpor med ost, en banan.
Middag: Fiberhavregrynsgrön med hallon och lättmjölk, en banan.
Kvällsmål: Nektarin.

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det låter som att du kanske behöver en vilodag eller en dag att ta det lite lugnt. Knakande knän är inte så bra. Det där med vikten ska man inte stirra sig blind på, tänk om du fått ett kilo mer muskler? :-)

Anonym sa...

jobbigt när vissa kroppsdelar inte känns 100% bra! oftast är dte ju ingen fara men det kan ju vara en god idé att ta det lite lugnare ett tag så du inte skadar dig!

Anonym sa...

Kul med utmaning!! Synd att kroppen knakar så.. men du får väl ta det lite lugnare några dagar och istället inrikta dig på kosten.. Lycka till!

Anonym sa...

Jo lite vila skadar nog inte, speciellt inte eftersom axeln nu bestämt sig för att göra riktigt ont. Det får bli träning utan armar den här veckan tror jag visst...