onsdag 8 augusti 2007

Semesterrapport

Plats: Mestadels i mammas nya hus någonstans på Österlen.
Sysselsättning: Umgåtts, fixat, varit... se "har gjort".
Väder: Ömsom regn ömsom solsken, senaste dagarna har det varit riktigt somrigt så det är ju det minnet som består!
Humör: Har bara blivit bättre o bättre.
Har gjort: Försökt hålla mig sockerfri, hälsat på M i Malmö x 2, åkt tåg, sett en inte helt obekant möhippa, varit på Per Gessle-konsert, försökt få igång en klyddande gräsklippare, varit hos/med mormor o morfar x många gånger, försökt bara vara hemma med mamma o syster, packat ur mina grejer från barndomshemmet, packat upp dem i mammas nya hus, burit flyttlådor tills jag fått träningsvärk, fått ett nytt kusinbarn (som jag inte hunnit hälsa på), träffat pappa, fått igång en gräsklippare o gett mig på djungelmattan flera varv, räfsat bort djungelgräset, målat taket i mammas kök tills nacken fastnade i en onaturlig position, busat o myst med världens sötaste kattungar, sett köket växa fram med hjälp av ständigt närvarande snickare, åkt med när mamma kört häst o vagn, åkt o kört fyrhjuling med pappa, plockat vinbär från buskarna som ska överges i gamla huset, försökt göra upp planer med en vän utan att lyckas, tagit timeout från sockerfriheten, sightseeat i Malmö, sett en Öviksbekant på stan i Malmö (!), fyndat en väska (ord pris 399 kr) + en plånbok (ord pris 499 kr) till halva reapriset: totalt 249 kr för båda (o då hade jag presentkort på 150 kr dessutom), shoppat dator till M, besökt IKEA utan att köpa något alls (!), haft två sköna semesterdagar i en solstol på gräset med en god bok (Stieg Larsson Män som hatar kvinnor), hälsat på M & M, sovit dåligt pga en förrymd mamma katt (som turligt nog hittade hem imorse!) mm mm.
Planer: Sista dagen i Skåne idag. Ser ut att bli lite sämre väder. Kanske läsa bok, kanske bara vara, defintivt mysa med katterna o åka till mormor o morfar.
Konstaterande: This is probably where I belong...
Bäst: Nära kära sol o katter
Sämst: Att jag måste åka härifrån imorgon.

Missförstå mig rätt, det är inte så att jag inte vill tillbaka till Övik, men jag vill ännu mindre åka härifrån.

Bilder kanske kommer så småningom när jag landat i vardagen igen...












3 kommentarer:

Maria sa...

Låter hur som helst som om du haft det bra:)

emma sa...

Låter härligt! Och hur det än är så måste det ju vara skönt att ha en plats i världen där man känner sig hemma :)

engma sa...

Härligt att höra lite positiva tongångar! Då finns det väl bara en sak kvar att göra...