onsdag 29 augusti 2007

Intet nytt på axelfronten

Axeln har fortfarande ont. Det kändes iofs marginellt bättre i förmiddags, men nu känner jag att det börjar "dunka" lite i den igen... Eller hur ska jag förklara, det känns liksom som att det är svullet inuti axeln, ingen svullnad som syns. Det känns som att nånting inuti axeln ligger inbäddad o smådunkar lite mellan varven. Det gör inte jätteont men det är en väldigt obehaglig känsla, precis sammas om det brukar kännas i knät nu när jag tänker efter...

Nåja, jag är ju ingen läkare (och har aldrig i mitt vuxna liv varit hos någon sådan heller som ni kanske hör på mina väldigt bra fysiologiska förklaringar...). Dock ska jag vara snäll mot mig själv o vila axeln resten av veckan till att börja med. Således blir det ingen TC Push ikväll (känns lite olönt att pusha när man ändå inte kan göra hälften av övningarna) och ingen TC Push på söndag heller. Några andra pass passar inte med mitt schema så veckans fortsatta träning får helt enkelt bestå av raska promenader...

Dagens motion: 85 min rask promenad med gott sällskap.

Dagens matsedel:
Frukost: Fil med müsli, grovmacka med keso och makrill.
Mellis: 2 fullkornsskorpor
Lunch: Findus/Felix (?) färdiga paj med kyckling/broccoli + sallad och en halv avocado.
Mellis: Blandade nötter.
Middag: Hemlagad pizza från igår, vitkålssallad (sk "veckosallad) + en nektarin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter vettigt att du vilar axeln när den känns sådär. Inge skoj med skador.

Anonym sa...

Ofelia > Jo det finns inte så mycket att välja på faktiskt, kroppen säger ifrån när det inte funkar...

Anonym sa...

Vad tråkigt att axeln krånglar... Vet du vad det beror på då?? Det är inte så att du är spänd eller sitter i nån konstig ställning på jobbet eller så..? Hoppas att det går över snart iaf!

Anonym sa...

Sofie > Nä jag vet inte vad axelproblemen från början beror på, men jag skulle misstänka att den säkert mår bra av att styrketräna när den vilat till sig lite. Men jag tycker ju det är så tråkigt... =P