måndag 13 augusti 2007

Pilateskurs

När jag var och tränade idag så anmälde jag mig förresten till en Pilateskurs som börjar måndag 3 sept och håller på i 14 veckor. Jag har bara gått på ett enda Pilates-pass tidigare i mitt liv, och det gav egentligen inte mersmak - men jag känner för att prova något nytt och ge det en chans på riktigt (som jag tidigare sagt om yogan utan att komma till nåt större skott...).
Kursen kostar endast 90 kr för medlemmar och då ingår en bok också, så jag har bestämt mig för att ge det en chans! På en riktig kurs ska det väl vara lite lättare att komma in i det o förhoppningsvis förstå tjusningen i det hela än att gå på ett stackars litet pass o inte fatta mycket...
Om någon har några Pilates-erfarenheter att dela med sig av så tar jag gärna emot dem! (helst positiva då förstås, hehe...)

Som försvar på yogan kan jag egentligen inte säga nåt annat än att jag helt enkelt inte har/tar mig tid. Jag har inget emot yogan, men jag går hellre till gymmet och blir motiverad än tragglar på hemma... Men jag har inte gett upp yogan, dess tid kommer säkert också någon gång! :)

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt! Och vilket bra pris :) Jag tror att det kan vara svårt att komma in i pilates då det ju är ganska svårt, man får nog träna några gånger för att tycka det är kul tror jag. Hoppas att det blir skoj! :)

Anonym sa...

Sofie - Japp jag tror också det, det är inget man lär sig på ett eller ett par pass, utan något man måste ge en chans under längre tid. Precis som yogan...

Puma sa...

Kul med pilateskurs! Du får hålla oss uppdaterade med hur det går!!! Jag har också gått bara ett pass och fick väl heller ingen blodad tand, men man måste nog gå lite mer. Som på yogan. Provade ju ett pass ashtanga och hatade det. Sedan tvingade jag mig till en bikam yogakurs och blev helsåld!!!! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Puma > Ja det ska bli spännande att se vad Pilates "egentligen är", jag lovar att hålla er uppdaterade!