fredag 3 augusti 2007

Takmålningsträning

Gör vad jag kan för att hitta på lite udda träningsformer under semestern tror jag visst. Igår bestod det av målning av kök, mestadels takmålning för min del. Och det var j-ligt jobbigt kan jag meddela! Imorse när jag vaknade tog det ett tag innan jag förstod varför nacken o ner i ryggen samt sidorna av halsen var alldeles stel och öm. Men sen fick jag en flashback av mig själv balanserande på en pall med en roller över huvudet under massor av timmar igår... Aha!

Gårdagens motion: En hel dags målande (minst 4-5 timmars effektiv tid... phu!).

Gårdagens meny:
Frukost: Fil med müsli och banan. Grovbulle med ost/tomat.
Lunch: Flygande Jakob med ris och sallad. Apelsin.
Middag: Tacos!
Efterrätt/kvällsfika: Lättglass (BigPaks vanilj light - jättegod!) med jordgubbar.

Glömde bort/hann inte med mellanmål, magens skrek verkligen efter mat vid tacos-dags o just därför åt jag mer än nödvändigt också. Men det kanske man är värd efter en hel dag som hantverkare! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas taket blev bra! Eller ska du måla ett lager till tro? :)

Anonym sa...

Taket blev skitsnyggt, jag tog båda lagrena på samma gång! :)