söndag 12 augusti 2007

Typisk söndag

Dan före jobbet drar igång efter semestern. Söndag. Ja ni förstår ju... Inte direkt många muntra miner idag! Fortsatt "låg" känsla, grått ute, ensamt, funderingar... Tog mig iaf samman och gick o tränade mitt på dan, det gick över förväntan med tanke på dagsformen - och det var trevligt att se lite folk.

Dagens träning: TC Push 75 min (spinning ca 30 min, push ca 35 min, stretch ca 10 min) + 20 min promenad.

Dagens matsedel:
Frukost: Grovmacka med kokt ägg och lite kaviar, fil med müsli. Apelsin.
Mellis: Banan.
Lunch: Fiberhavregrynsgröt med kanel och lättmjölk. Nektarin. Några valnötter.
Mellis: Päron.
Middag: Kycklinggrytan med selleri och paprika (från igår), vit fiberpasta.
Kvällsfika: Smoothie gjord på frysta jordgubbar, halv banan och lätt vaniljyoghurt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mm det känns tungt att börja jobba efter semestern.. men se det positiva, nu kommer du upp varje morgon i bra tid, du får bra matrutiner då jag antar (?) att du har fika och lunch vid samma tider varje dag.. (vad jobbar du med förresten?).. Dessutom, tycker jag, att man blir förslappad under semestern, man hinner nästan med mer när man jobbar på något konstigt vänster, man är väl bättre på att planera då kanske :) Dessutom skulle du väl sätta upp lite mål nu när jobbat är igång? Det måste väl kännas skoj att knåpa ihop det? :) Hoppas det går bra på första jobbdagen!!

Anonym sa...

Sofie - Tack för alla dina peppande kommentarer, du är så gullig! :) Jo det är ju skönt på sätt o vis med rutiner, har inte jätteregelbundna mattider på jobbet, men livet blir ju ändå lite mer inrutat, på gott och ont. Målen kommer för september månad (ska nämligen ut på resande fot över nästa helg också o avvaktar till vardagen är tillbaka på riktigt), jag filar på dem som bäst nu... ;)

Anonym sa...

Man får försöka se det positiva i jobbet så går det kanske lite enklare.. Å vad kul att fila på de nya målen.. det kommer bli jättekul sen när du väl sätter igång! Och vilken energi du kommer att ha!! :)

Anonym sa...

Sofie - Jo man kan ju hoppas! :)